Yang Sudi Ikut Kiter

Sunday, April 26, 2015

A Big Smile On My Face



A BIG SMILE ON  MY FACE

Assalamualaikum semua....lama dah tak mengupdate blog....tapi di sebabkan ini....kita merajinkan diri berkongsi keseronokkan dengan semua.
Tajuk pon dah semestinya sesuatu yang menyeronokkan kan...hemmm....memang tersangattttttt lah seronok.....im so lucky lucky lucky.....happy...happy...happy....:-)....hihihi melebih le pulak...

A2ctually dari hari kumiliki dah nak buat n3.....tapi disebabkan modem wifi kita ada problem...kena lightning...kiong terus...kononnya la...beli modem baru....modem baru lak problem...call teknision TM....cek punya cek yang kata kiong tu hidup yang baru lak kiong....pulak....terbang duit big bos....beli waktu GST start 1/4/15 pulak tu.....rege up lee...ermmmm.....

Ok kite lupakan kisah tu...berbalik kisah senyum meleret kita tu......Cer teka apa kegilaan kita kat barang2 antik nie?.....rasa2nya apa?.....

Errmmmm pandai u olls....Pelita le....apa lagi.....campak le apa pon kalu yang datang tu pelita yang kita tak ada lagi n mmg mampu beli.....ceq sambaq oiiiii.....

Dah lama mata nie tak nampak pelita2 yang cun2.....yang nampak kat Armcorp besar gedabak.....hihi rege pasti gedabak juga....kurang minat sebenarnya yang gedabak2 nie...rumah kite little tiny miny....ruang terhad....nak gantung2 rasa semak n sesak.....echehe.....konon la...Kalau mampu sapu jugak...

Dijadikan cerita...dah dinamakan kalau jodoh tak kemana....ngikut le big bos kita "berkarat2"...gi le Pasar Karat le Boot Sales le.....selalunya diajak mmg malas nak ngikut....banyak keja pagi2 kat umah kan...macam2 keja nak dibereskan hari2 cuti nie....
Sampai2 je memang tak mengharapkan apa2....cuma nak meneman n menjamu mata je....tengok sana tengok sini...semua bundle...used item....ermmmm barang2 biasa yang u olls semua akan nampak kalau ketempat2 macam nie.

Ada juga yang menjual barang2 lama n antik..tapi bukan selera ceq....big bos je yang jumpa barang2 karat dia...mata ceq melelau merata... ke seberang.
Bila berpaling je.....mata nie terus terpanah.....relax Norbie...relax.....cool....jangan gabra.....buat biasa je....jangan grap dulu  (sbb tak ada orang masa tu kalau ada mmg sambar dulu baru tanya rege)....  layansss penjual tu dulu...ceta2....usha2 dulu....then...bengggg...


Kita
Banyak barang2 lama Pakcik ya...semua mmg Pakcik punya ke?..

Pakcik
Ya nak...dulu mmg minat simpan brg2 lama nie dah tua malas nk kejakan...anak2 tk minat.

Kita
Aaha Pakcik budak2 sekarang mana minat barang lama nie...depa suka yg moden2..

Pakcik:
Anak minat ke barang2 lama nie...dari pagi orang lalu n tgk2 je tak de yg menanya. Kira anak orang pertama yang tanya nie..

Kita :  
La ia ke Pakcik..saya minat gak barang2 lama nie tpi tengok bendanya la..Ermmm yang pelita tu bape Pakcik?.

Pakcik :  
Yang mana satu nak...yang beso ke yang kecik nie?

Kita
Yang beso le Pakcik..cam cantik je...boleh buat perhiasan.

Pakcik :  
Ohhh beso tu..@#%^^&^^&&7

Kita :  
(Mengumum dalam hati..alamak RM80.. rege boleh tahan gak...tapi kalau tak leh kurang gak.. pejam mata aku sambar je la) Berapa Pakcik? ( saja ku ulang pertanyaan nk pastikan betul ke apa yang aku dengar.

Pakcik : 
RM00.00 nak...anak amik la sekali yang kecik tu...tambah RM5.00 je....Kira pakcik jual murah2 je..dah anak orang pertama yang menanya nie..

Kita  :   
(dalam hati...meleret2 tersenyum..Allah murahnya...Alhamdulilah..,relax2 Norbie jangan tunjuk sangat.....Allah...ku dengar RM80 tadi..rupa2nya....Ok lah Pakcik saya amik...balance Pakcik amik je..saya beli pelita nie ya Pakcik.

Pakcik  :  
Alhamdulilah...jadi la ya...Pakcik bungkus ya..

Kita  :   
Ya Pakcik..

Tara......nie le Pelitanya....cun tak?....




GoBok Khazanah Silam

Monday, August 25, 2014

TEKO2 LAMA UNIK FOR SALE



PELBAGAI TEKO UNIK 

Berminat sila hubungi 017 3551371 Norbie







Rege mampu milik..


GoBok Khazanah Silam

Sunday, March 9, 2014

BEKAS KACA KUIH LAMA FOR SALE



BEKAS KACA KUIH LAMA

Berminat hubungi 017 3551371 Norbie
Or
COD Anggerik  Mall





SOLD




Bersaiz 7 1/2 lebar






GoBok Khazanah Silam

Wednesday, March 5, 2014

BEKAS TELUR SEPARUH MASAK n BEKAS AISKRIM






BEKAS TELUR LAMA
RM30.00







BEKAS AISKRIM
RM30.00

SOLD


Berminat sila hubungi 017 3551371 Norbie.


GoBok Khazanah Silam

Tuesday, March 4, 2014

SET TEH ERA 80AN FOR SALE

SET TEH TEKO TINGGI
Terdiri dari:-
1 biji creamer
6 biji cawan
6 biji piring lapik
6 biji piring kuih
(Kondisi semuanya cantik kecuali tutup teko sahaja
- terbelah 2 dan dicantumkan kembali)





REGE JUALAN
RM100.00

SOLD

Berminat boleh hubungi sms atau whatsapp
017-3551371  Norbie
COD  diAnggerik Mall pada hari Ahad sahaja.
atau
Mana2 lokasi berdekatan
Jln Klang Lama / Jln Puchong /PJ Old Town/PJ State












GoBok Khazanah Silam