Yang Sudi Ikut Kiter

Sunday, April 26, 2015

A Big Smile On My Face



A BIG SMILE ON  MY FACE

Assalamualaikum semua....lama dah tak mengupdate blog....tapi di sebabkan ini....kita merajinkan diri berkongsi keseronokkan dengan semua.
Tajuk pon dah semestinya sesuatu yang menyeronokkan kan...hemmm....memang tersangattttttt lah seronok.....im so lucky lucky lucky.....happy...happy...happy....:-)....hihihi melebih le pulak...

A2ctually dari hari kumiliki dah nak buat n3.....tapi disebabkan modem wifi kita ada problem...kena lightning...kiong terus...kononnya la...beli modem baru....modem baru lak problem...call teknision TM....cek punya cek yang kata kiong tu hidup yang baru lak kiong....pulak....terbang duit big bos....beli waktu GST start 1/4/15 pulak tu.....rege up lee...ermmmm.....

Ok kite lupakan kisah tu...berbalik kisah senyum meleret kita tu......Cer teka apa kegilaan kita kat barang2 antik nie?.....rasa2nya apa?.....

Errmmmm pandai u olls....Pelita le....apa lagi.....campak le apa pon kalu yang datang tu pelita yang kita tak ada lagi n mmg mampu beli.....ceq sambaq oiiiii.....

Dah lama mata nie tak nampak pelita2 yang cun2.....yang nampak kat Armcorp besar gedabak.....hihi rege pasti gedabak juga....kurang minat sebenarnya yang gedabak2 nie...rumah kite little tiny miny....ruang terhad....nak gantung2 rasa semak n sesak.....echehe.....konon la...Kalau mampu sapu jugak...

Dijadikan cerita...dah dinamakan kalau jodoh tak kemana....ngikut le big bos kita "berkarat2"...gi le Pasar Karat le Boot Sales le.....selalunya diajak mmg malas nak ngikut....banyak keja pagi2 kat umah kan...macam2 keja nak dibereskan hari2 cuti nie....
Sampai2 je memang tak mengharapkan apa2....cuma nak meneman n menjamu mata je....tengok sana tengok sini...semua bundle...used item....ermmmm barang2 biasa yang u olls semua akan nampak kalau ketempat2 macam nie.

Ada juga yang menjual barang2 lama n antik..tapi bukan selera ceq....big bos je yang jumpa barang2 karat dia...mata ceq melelau merata... ke seberang.
Bila berpaling je.....mata nie terus terpanah.....relax Norbie...relax.....cool....jangan gabra.....buat biasa je....jangan grap dulu  (sbb tak ada orang masa tu kalau ada mmg sambar dulu baru tanya rege)....  layansss penjual tu dulu...ceta2....usha2 dulu....then...bengggg...


Kita
Banyak barang2 lama Pakcik ya...semua mmg Pakcik punya ke?..

Pakcik
Ya nak...dulu mmg minat simpan brg2 lama nie dah tua malas nk kejakan...anak2 tk minat.

Kita
Aaha Pakcik budak2 sekarang mana minat barang lama nie...depa suka yg moden2..

Pakcik:
Anak minat ke barang2 lama nie...dari pagi orang lalu n tgk2 je tak de yg menanya. Kira anak orang pertama yang tanya nie..

Kita :  
La ia ke Pakcik..saya minat gak barang2 lama nie tpi tengok bendanya la..Ermmm yang pelita tu bape Pakcik?.

Pakcik :  
Yang mana satu nak...yang beso ke yang kecik nie?

Kita
Yang beso le Pakcik..cam cantik je...boleh buat perhiasan.

Pakcik :  
Ohhh beso tu..@#%^^&^^&&7

Kita :  
(Mengumum dalam hati..alamak RM80.. rege boleh tahan gak...tapi kalau tak leh kurang gak.. pejam mata aku sambar je la) Berapa Pakcik? ( saja ku ulang pertanyaan nk pastikan betul ke apa yang aku dengar.

Pakcik : 
RM00.00 nak...anak amik la sekali yang kecik tu...tambah RM5.00 je....Kira pakcik jual murah2 je..dah anak orang pertama yang menanya nie..

Kita  :   
(dalam hati...meleret2 tersenyum..Allah murahnya...Alhamdulilah..,relax2 Norbie jangan tunjuk sangat.....Allah...ku dengar RM80 tadi..rupa2nya....Ok lah Pakcik saya amik...balance Pakcik amik je..saya beli pelita nie ya Pakcik.

Pakcik  :  
Alhamdulilah...jadi la ya...Pakcik bungkus ya..

Kita  :   
Ya Pakcik..

Tara......nie le Pelitanya....cun tak?....




GoBok Khazanah Silam

3 comments:

  1. Salam kak norbie, lamanya kita tak jumpakan, wahhh akak, tersangat cantik pelita tuu , geram tengok dan harga pun sangat berbaloi. Tahniah kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkmslm Aina. ya lakn lama kita tk jumpa...last kat Anggerik last year.. tima kasih.. tu yg melebar senyuman akk..hihi.. tima kasih blog walking ke blog akk.

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete