Yang Sudi Ikut Kiter

Wednesday, June 30, 2010

Teko ke 'Heater'?.

Salam sejahtera di pagi Rabu yang sungguh nyaman nie...malam tadi hujan turun boleh dikatakan lebat le juga...dapat le menyejukkan bumi dan menyirami tumbuh-tumbuhan yang kekeringan... alhamdulilah rahmat dari ALLAH.

Apa kabar semua?.. semuga sihat hendaknya.. rini kite nak berkongsi tentang khazanah kite yang satu nie. Bagi kite  ianya sungguh unik... pertama sebab ianya porcelin kedua ianya boleh jadi teko dan 'heater'. Selalu kalau jenis 'heater' yang kite jumpa plastik atau stanless steel je.


Ketinggiannya lebih kurang 6 1/2" kalau diukur dari montot  ke tanjaknya, comei je mungkin hanya untuk dua orang minum...yang paling kite suke kat teko ni gambo yang ada kat depannya tu sepasang burung sedang 'bersiar-siar di taman' dan juga bila kite rasa gan tangan lukisannya timbul. Teko nie dah lama ada dalam simpanan kite. 


Ini le rupa dari pandangan belakang, kat buntutnya ada tempat cucuk plug tapi sayang masa belinya tak ada penyambungnya tu.. kalau tak boleh le kite cuba... berfungsi ke tidak teko nie....


Nie dari pandangan dekat.. cantikkan gambonya berdua2 bersiar2 gitu.. romantik tul burung nie... sayang menyayangi.....


GoBok Khazanah Silam

No comments:

Post a Comment