Yang Sudi Ikut Kiter

Wednesday, January 5, 2011

HuntinG AKhiR dan AWaL TahuN

SuKe, SuKe, TerKejut Pon Ada


Assalamualaikum dan salam sejahatera semua......

Dah orang Islam...apa2 permulaan mesti le di mulakan dengan salam...asal n3 je mula bicara....mesti dengan salam....tapi itu le amalan kite sebagai orang Islam, tak kan nak terus terjah je kan.....kurang manissss........

Permulaan tahun nie kite rasa kerajinan kite melampau le.... baru semalam buat n3.. rini buat lagi....kalau tidak sampai naik bersawang blog nie di tinggalkan...jenguk pon tidak.... walaupon bermacam2 cerita bersarang di kepala dan macam2 barang nak share gan semua tapi disebabkan bab shooting mooting tu yang membuat kite mimaliflamsimmmmmmmm....mungkin kite je yang ada penyakit tu kotttt...



 Siapa2 perminat Bunga Kangkung...apa macam terjojol tak biji mata tenguk nie....hahhhhh macam tu le kite masa melangkah masuk ke kedai barang terpakai ni....terkejut bebbb....tapi tu le rezeki terpijak. Lain yang di cari lain yang dapat.

 "Bukan selalu barang2 ni datang....nie rezeki akk datang awal pagi...jika tidak barang2 nie laris macam pisang goreng..tak akan sampai ke petang" ujar penjual di kedai tu. Tu diaaaa...tak akan sampai ke petanggg!!!!!!....tu maknanya dah ramai para kolektor dah tahu....dah harus ingat 'silent collector' nie bersepah kat luar sana yang bersaing dengan kite dalam pemburuan barang2 antik.  


Cuma tangkap gambo2 BK saja tak yang lain sbb nanti takut menyesal tak beli yang lain bila tengok gambo....


Apa macam bila tgk gambo2 kat atas tu ...geram tak...kite bukan geram lagi tapi mmg teruja dan terkejut beruk...mmg tak di sangka kunjungan yang tidak di rancang dan hampir berputus asal dengan tujuan asal... menghasilkan pemburuan yang lumayan. Asal memburu pelita tapi lain yang di angkut.



Suami kite tengah membelek nak amik yang mana satu...dah rambang mata dah dia..



Setelah puas memilih ini le hasil yang di bawa pulang...satu bundle suami punya dan satu lagi kite punya...baru adil...contain lebih kurang je tapi kita punya item lebih sikit...mesti le dah mem...mesti le pandai memilih...hehehehe



Ini le yang terdapat dalam satu bundle...nie suami kite punya kasi bukak dia punya dulu kite punya simpannnn...hehehe....mmg berbaloi tapi rege bukan rege apeks aaaa.....

 31/12/10
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ <<<<<<<>>>>>>>>>>>>>~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
2/1/11 

Ok gambo2 di bawah nie pula hasil pemburuan di Armcorp Mall, Petaling Jaya. Walau pon mmg rambang mata namun ini je le yang mampu buat kunjungan kali ini.


 Pinggan bujur Bunga Padi 14" x 10"
(hasrat kite untuk melengkapkan set ini mungkin akan tercapai tahun ini setelah mendapat pinggan bujur ini....yeaa.....)


 2 biji pinggan makan Wild Roses (fokus kite tahun nie)




Sebiji piring Bunga Padi
( yeaaa dah cukup..sambil tepuk tangan )




Pelita comei je ruby colour... berketinggian 5 1/2"




Bekas habuk rokok...dapat dari kedai antik di Armcorp Mall.
Terpikat dengan kelembutan warna bunganya....nie mesti ada set teh atau pingganmangkuk cuma belum jumpa je...



Cop di bawahnya Made In Japan


 Itu lah semua yang dapat kite kongsi bersama kali ini...kalau tidak di pecahkan ruyung mana nak dapatkan sagunya..begitu le juga dalam dunia koleksi nie kalau tidak mencari mana nak berjumpa...kerana benda2 nie bukan senang nak ada depan mata. 

GoBok Khazanah Silam

3 comments:

  1. Wah! sakit kuat dah nie terkezut tengok barang menggunung! nie kalau saya kena sewa teksinie wow!,

    ReplyDelete
  2. beli pinggan pakai bundle ni mesti best punya, sekali dapat banyaaaak, mesti seronok layannn...

    ReplyDelete
  3. salam kat mana tu kedai yang akak beli tu? leh bagi lokasi?

    ReplyDelete