Yang Sudi Ikut Kiter

Tuesday, February 7, 2012

Periuk Zaman Emak2 Kite



Assalamualaikum.......

Selamat bercuti semua....cuti umum lagi....kekadang kalau dah cuti berderet2 terasa boring juga...mana taknya baru lagi cuti panjang sempena CNY (cuti ni mmg seronok gilerrr)....bercuti lagi (ok lagi seronoknya)....kemudian minggu ni bercuti lagi (kurang dah seronoknya)...hemmm sebenarnya yang buat kurang seronok tu bukan apa......poket dah kempissss.... hehehe....tu le jawapanya....betul tak apa yang kite kata nie?...... Alaa...kira setujulah dengan apa yang kite kata ya....hehehehe...

Ok la lama juga kite tak berkongsi cerita dengan semua tentang minat kite terhadap khazanah tingalan silam nie..nak kata antik masih belum mencapai piawaian Antik...so kite panggil khazanah silamlah ya.


Ini le periuk enamel atau orang dulu2 panggil periuk ayan....kalau tempat kite le..... tempat orang lain kite tak tahu diorang panggil apa.




Belum pernah digunakan lagi masih baru...nak gunakan sayang pulak takut nanti buntutnya calar atau hitam...lain le kalau masak guna periuk nie kite yang tak pandai masak nie terus pandai dan sedap masakkannya...fuhhh kalau gitu... hitam pon tak peee....kite lenjan je....

Suka dengan corak bunganya terang gitu.

Yang nie kira periuk sup atau bubur sebab dia tinggi sikit..


montel jekan bentuknya
Barang2 enamel nie ada peminatnya yang tersendiri tapi bagi kite minat sikit2 je....suke tengok je......cukup le gan dulang2 dan periuk2 nie......nak lebih dari tu buat masa nie tak le kot....

Ok itu saja buat kali nie...daaaaaa.......






GoBok Khazanah Silam

3 comments:

  1. Assalamualaikum hemmm sangat menarik warna bunga terang...masak dlm periuk ni kuih rojak mamak hehhe

    ReplyDelete
  2. W/salam Shiela...hehehe cakap pon dah serupa mamak....jom pekena rojak mamak...cendol sekali...

    ReplyDelete
  3. memang mamak buat masak kuah rojak ni...

    ReplyDelete